Σχέδιο νόμου που ενισχύει τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά των ΤΕΙ ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος
Την ψήφιση σχεδίου νόμου που θα ενισχύει τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά των ΤΕΙ, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας από την Καβάλα, όπου μετέβη για τη λήξη των εργασιών της 3ης Συνόδου των προέδρων και αντιπροέδρων των ΤΕΙ.
‘Όπως είπε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, «με το νομοσχέδιο εισάγεται ο θεσμός των ερευνητικών εργαστηρίων στα ΤΕΙ, ενισχύεται η αυτοδιοίκηση των ΤΕΙ, ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους προέδρους των Ιδρυμάτων να ασκούν έλεγχο νομιμότητας στους διορισμούς του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα Πανεπιστήμια.
Επιπλέον, εξισώνεται ο χρόνος σπουδών με εκείνον στα πανεπιστήμια και πλέον το εξάμηνο διαρκεί 13 πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας.
Τέλος, προβλέπεται η συνεργασία τμημάτων ΤΕΙ και πανεπιστημίων σε επίπεδο προπτυχιακών σπουδών που βρίσκονται στην ίδια περιφέρεια, εφόσον συναφθεί προγραμματική σύμβαση, σε εθελοντική βάση.
Πέραν της περαιτέρω ενδυνάμωσης των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι το σχέδιο νόμου πετυχαίνει:
1. Την εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου των ΤΕΙ με τα ισχύοντα για τα πανεπιστήμια, με στόχο την περαιτέρω καταξίωσή τους
2. Την ουσιαστική ολοκλήρωση της ανωτατοποίησής τους
3. Την αντιμετώπιση των λειτουργικών τους προβλημάτων
4. Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους μέσα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον, παρέχοντας στους σπουδαστές τους σπουδές υψηλής ποιότητας με κύρος και αξιοπιστία.
Καταλήγοντας, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι η αναβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελεί εθνική στρατηγική επιλογή, «προκειμένου να προαχθεί η επιστήμη αλλά και να αντιμετωπιστούν τα δομικά προβλήματα απασχόλησης, ιδίως των νέων, παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας και επιτυχούς μετάβασης στην κοινωνία της γνώσης». «Για τις δράσεις αυτές, τόνισε, που αφορούν υποδομές και εξοπλισμούς, βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, οι οποίες διαχειρίζονται τα χρήματα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου