.
1. Η δράση αφορά σε ολόκληρη τη χώρα ή κάποιες περιοχές αυτής;
Η δράση αφορά σε όλη την Ελλάδα
.
2. Πόση είναι η επιδότηση;
Το ύψος της επιδότησης είναι το 35% της λιανικής τιμής της νέας συσκευής, με ανώτατο όριο επιδότησης τα 500€.
.
3. Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση;
Δικαίωμα συμμετοχής στη δράση έχουν όλοι οι πολίτες/ καταναλωτές, οι οποίοι έχουν σε κατοικία τους παλαιά συσκευή κλιματισμού εν λειτουργία και.. θέλουν να την αντικαταστήσουν με άλλη, νέας τεχνολογίας ενεργειακά αποδοτικότερη.
4. Οι ξένοι υπήκοοι δικαιούνται την επιδότηση;
Όσον αφορά στη συγκεκριμένη δράση, οι ξένοι υπήκοοι έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα/ υποχρεώσεις με τους Έλληνες, αρκεί να διαθέτουν στη χώρα μας κατοικία στην οποία θα γίνει η αντικατάσταση του κλιματιστικού.
5. Πόσες συσκευές μπορεί να αγοράσει ο κάθε καταναλωτής;
Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να επιδοτηθεί και να αντικαταστήσει μέχρι και 2 συσκευές.
6. Γιατί η δράση δεν αφορά επαγγελματικούς χώρους;
Η δράση βασίζεται στην πρόσφατη τροποποίηση του κανονισμού 1080/2006, βάσει του οποίου δίνεται η δυνατότητα και στην Ελλάδα, χρηματοδότησης δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό τομέα.
7. Ποια είναι η απαιτούμενη διαδικασία για να συμμετάσχει κάποιος στη δράση; Τι δικαιολογητικά απαιτούνται;
Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Ο καταναλωτής έχοντας μαζί του τα 2 δικαιολογητικά που απαιτούνται, μπορεί να πάει στο κατάστημα της επιλογής του και αφού επιλέξει τη συσκευή κλιματισμού που τον ενδιαφέρει από αυτές που επιδοτούνται, να συμπληρώσει και να υπογράψει το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής».
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:
- Η Αστυνομική Ταυτότητα και ένα απλό φωτοαντίγραφο αυτής ή το Διαβατήριο σε περίπτωση ξένης υπηκοότητας
- Ενα αντίγραφο ενός πρόσφατου λογαριασμού της ΔΕΗ (της οικίας στην οποία θα αντικατασταθεί το κλιματιστικό).
8. Πώς θα λάβει την επιδότηση ο καταναλωτής;
Ο καταναλωτής λαμβάνει την επιδότηση άμεσα στο κατάστημα και χωρίς καμία ταλαιπωρία. Συγκεκριμένα, κατά την αγορά της νέας συσκευής, καταβάλλει μόνο τη δική του συμμετοχή, δηλ. αγοράζει το κλιματιστικό σε χαμηλότερη τιμή. Η επιδότηση υπολογίζεται στη λιανική τιμή πώλησης της συσκευής απολύτως μετρητοίς. Αυτό δε σημαίνει ότι ο καταναλωτής πρέπει να πληρώσει μετρητοίς το ποσό που του αναλογεί. Μπορεί να πληρώσει με οποιονδήποτε τρόπο επιθυμεί, αλλά το ποσό της επιδότησης θα υπολογισθεί στην τιμή μετρητοίς.
9. Αν κάποιος δε διαθέτει παλιό κλιματιστικό δικαιούται την επιδότηση;
Όχι. Η δράση αφορά αποκλειστικά και μόνο αντικατάσταση παλαιάς συσκευής κλιματισμού με άλλη νέα ενεργειακά αποδοτικότερη (στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας).
10. Υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τα παλιά κλιματιστικά;
Δεν υπάρχει περιορισμός στην παλαιότητα και το είδος της συσκευής που πρόκειται να αντικατασταθεί, αρκεί να βρίσκεται εν λειτουργία τη στιγμή της απεγκατάστασής της και εγκατάστασης της νέας συσκευής.
11. Μπορεί ο καταναλωτής να αγοράσει οποιαδήποτε νέα συσκευή κλιματισμού;
Οι νέες συσκευές κλιματισμού πρέπει να είναι υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Έτσι οι συσκευές που μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής πρέπει να είναι:
DC Inverter Ενεργειακής Κλάσης Α/Α, για συσκευές μέχρι και 16000 BTU
DC Inverter Ενεργειακής Κλάσης Α/Α, Α/Β, Β/Α, Β/Β, για συσκευές πάνω από 16000 BTU
12. Πώς διασφαλίζεται ο καταναλωτής από τυχόν αύξηση των τιμών των κλιματιστικών από τα καταστήματα;
Ο καταναλωτής θα μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα της δράσης στην οποία θα υπάρχει λίστα με τις ενδεικτικές τιμές των επιλέξιμων συσκευών κλιματισμού. Η λίστα αυτή θα επικαιροποιείται κατά τη διάρκεια της δράσης.
13. Επιδοτείται το κόστος εγκατάστασης/ απεγκατάστασης του κλιματιστικού και τυχόν κόστη μεταφοράς;
Όχι, δεν επιδοτείται από τη δράση αλλά πολλά καταστήματα ενδέχεται να παρέχουν τέτοιου είδους επιπλέον κίνητρα στους καταναλωτές.
14. Πού μπορούν να απευθυνθούν οι ενδιαφερόμενοι για πληροφορίες σχετικά με τη δράση;
Κατά τη διάρκεια της δράσης, θα λειτουργεί τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης/ πληροφόρησης (Help Desk), από την οποία θα δίνονται πληροφορίες σχετικά με τη δράση και απαντήσεις σε τυχόν ερωτήσεις ενώ θα καταγράφονται και πιθανά παράπονα. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων θα υπάρχουν δύο υπηρεσίες, μία για τους καταναλωτές και μία για τα καταστήματα, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες μέσω αστικής τηλεφωνικής κλήσης.
Το τηλέφωνο γραφείου Αρωγής Χρηστών (Help Desk) της δράσης είναι: 801-11-15 300.
Επίσης, θα υπάρχει και η δυνατότητα οι παραπάνω υπηρεσίες να παρέχονται και ηλεκτρονικά μέσω του Διαδικτύου.
15. Ποια καταστήματα μπορούν να συμμετέχουν στη δράση;
Η δράση είναι ανοικτή σε όλα τα καταστήματα πώλησης συσκευών κλιματισμού με ισότιμους όρους.
Οι προϋποθέσεις συμμετοχής των καταστημάτων είναι:
- Η πρόσβαση του καταστήματος στο Διαδίκτυο, δεδομένου ότι η εφαρμογή της δράσης υποστηρίζεται από πληροφοριακό σύστημα.
- Η εγγραφή του καταστήματος στο πληροφοριακό σύστημα.
- Η αποδοχή των όρων συμμετοχής, προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή και παρακολούθηση της δράσης. Η αποδοχή γίνεται ηλεκτρονικά κατά την εγγραφή του καταστήματος.
16. Ένα κατάστημα, για να μπορέσει να συμμετάσχει στη δράση, πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένη υποδομή όσον αφορά στο πληροφοριακό σύστημα;
Όχι, δεν απαιτείται η ύπαρξη κάποιας ειδικής εφαρμογής. Η μόνη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα πρόσβασης του καταστήματος στο Διαδίκτυο. Τονίζεται ότι υπάρχει η δυνατότητα να μην διαθέτει το ίδιο το κατάστημα σύνδεση σε Διαδίκτυο, αλλά να μπορεί να εξυπηρετείται από κάπου αλλού (π.χ. από κάποιο Internet Cafe)
Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009
Πώς να πάρετε την έκπτωση 35% για το νέο σας κλιματιστικό (16 Βήματα)
Ta απαραίτητα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι καταναλωτές και οι καταστηματάρχες για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης "Αλλάζω Κλιματιστικό":
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου