Οκτώ τουρκικά μαχητικά τέσσερα F-16 και τέσσερα F-4E εισέβαλλαν σε δεσμευμένη περιοχή στο πεδίο βολής Άνδρου όπου εκείνη την ώρα ασκούντο σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού...
Πιο συγκεκριμένα τα τουρκικά αεροσκάφη εισήλθαν στο FIR Αθηνών μεταξύ Λήμνου και Λέσβου στις 10:34. Στις 10:48 2 F-4E αποσπασθηκαν από τον υπόλοιπο σχηματισμό και με την συνοδεία 4 F-16 εισήλθαν σε δεσμευμένη περιοχή του πεδίου βολής Άνδρου, την ώρα που ασκούντο εκεί σκάφη του ΠΝ πετώντας σε ύψος μόλις 270 μέτρων.
Ο σχηματισμός εξήλθε του FIR Αθηνών σχεδόν 25 λεπτά αργότερα στις 10:57 και αφού πρώτα είχε ενεργοποηθεί η “Hot Line” μεταξύ ΕΚΑΕ στη Λάρισα και Εσκί Σεχίρ.
Η κίνηση αυτή της Τουρκίας συνιστά “ποιοτική αναβάθμιση” ακόμη μετά από την θρασύτατη ενέργεια της περασμένης εβδομάδος όπου τουρκικά αεροσκάφη εισέβαλλαν και πάλι σε δεσμευμένη περιοχή όπου συνασκούντο ελληνικά μαχητικά της 335 Μοίρας και γαλλικά Rafale από το αεροπλανοφόρο De Gaulle και αυτό διότι στην περιοχή της ελληνογαλλικής άσκησης η Άγκυρα είχε εκδόσει ΝΟΤΑΜ με την οποία δεν αναγνώριζε την Ικαρία ως περιοχή η οποία μπορούσε να περιληφθεί στην άσκηση, μιας και η Άγκυρα θεωρεί ότι το νησί είναι αποστρατικοποιημένη περιοχή, βάσει της συνθήκης της Λωζάνης.
Η σημερινή κίνηση της Τουρκίας τη στιγμή μάλιστα που στο Αιγαίο έχουν αναπτυχθεί μονάδες του τουρκικού Στόλου στο πλαίσιο της αξιολόγησης του τετάρτου τριμήνου του τουρκικού Ναυτικού, καταδεικνύει ότι η Άγκυρα αυξάνει την ένταση των επιθετικών της κινήσεων.
Πάντως, οι πληροφορίες από το ελληνικό ΓΕΕΘΑ πως τα τουρκικά αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν κρίνονται ως παντελώς ανακριβείς. Αυτό γιατί τα τουρκικά αεροσκάφη εντοπίστηκαν λίγα λεπτά μετά τις 10:00 το πρωί να εισέρχονται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου και Λέσβου αλλά τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής πήραν εντολή να προχωρήσουν απλά σε… “διακριτική” αναγνώριση. Αυτό είναι αυταπόδεικτο καθώς εάν είχε συμβεί αναχαίτιση τα τουρκικά μαχητικά δε θα παραβίαζαν τη δεσμευμένη περιοχή στο πεδίο βολής Άνδρου. Αντίθετα επί τουλάχιστον 25 λεπτά επιχειρούσαν εντός FIR Αθηνών και εντός Εθνικού Εναερίου Χώρου (ΕΕΧ).
Το παραπάνω αποδεικνύεται και από ένα άλλο γεγονός: Οι “αναχαιτίσεις” που γίνονται-τουλάχιστον στο επίπεδο που γίνονται-ουδόλως φαίνεται να συγκινούν την τουρκική Αεροπορία αφού πρόκειται για απλές αναγνωρίσεις και ενημερώσεις των τούρκων χειριστών να αποχωρήσουν από τον ΕΕΧ.
Ολα τα παραπάνω συμβάντα, εγείρουν σοβαρά ερωτηματικά αναφορικά με τις εντολές για αποφυγή εμπλοκών με τα τουρκικά μαχητικά που παίρνει η Πολεμική Αεροπορία, με αποτέλεσμα τα τουρκικά μαχητικά να φτάνουν ανενόχλητα μέχρι τις ακτές της… Εύβοιας!
Πηγή: Defencenet
Ελλάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου